Over Stichting Perceval

Stichting Perceval zet zich in voor mensen met bijzondere ervaringen, gedachten en/of gedrag en om hun marginalisering tegen te gaan. Bij alles wat wij doen en ondersteunen staat ervaringskennis centraal.

Stichting Perceval omarmt mensen:
– die psychische ingewikkeldheden hebben of hebben gehad
– met bijzondere zintuigelijke en/of mentale ervaringen
– met mystieke/spirituele/bovennatuurlijke ervaringen
– die last hebben van een trauma
– in een isolement en/of mensen die zich eenzaam voelen
– en iedereen die zich bij hen betrokken voelt.
Onze activiteiten:

Mad Studies lees-en studiegroepen

Filosofie leesgroep

Bibliotheek Perceval

Schrijfgroep

WRAP-groep en WRAP-opvolggroep.

We willen in de toekomst opzetten:
Respijthuis (een tijdelijke herstelplek in een huiselijke omgeving).

Wij geloven in de kracht van het uitwisselen van bijzondere ervaringen. Deze ervaringskennis wordt nog veel te weinig gebruikt en is één van de belangrijkste bouwstenen van onze stichting.

We zetten ons in voor iedereen die op zoek is naar alternatieven voor de reguliere GGz, danwel initiatieven die (nog) niet door de zorgverzekeraar worden vergoed.

Wilt u de projecten van Stichting Perceval steunen?

U kunt donateur worden van Stichting Perceval, met als richtbedrag 25 euro per jaar.

Hiervoor ontvangt u enkele  voordelen:

U kunt uw bijdrage overmaken naar: NL27 TRIO 0784 9126 88 t.n.v. Stichting Perceval te Amsterdam o.v.v. ‘donateur’, of geef online via geef.nl.
Met uw bijdrage kunt onze jonge stichting en haar activiteiten en doeleinden financiëel en geestelijk steunen. Stichting Perceval heeft een ANBI status.

Contact gegevens:

stichtingperceval@gmail.com

bezoekadres (op afspraak):

Hoogte Kadijk 61

1018 BE Amsterdam

Twitter: @StPerceval

Kamer van Koophandel: 60264330

RSIN: 853833813

IBAN: NL27 TRIO 0784 9126 88

Doelstelling van Stichting Perceval:

Het ondersteunen en hun marginalisering tegen te gaan van mensen met bijzondere ervaringen, gedachten en/of gedrag en het verrichten van al hetgeen met het vorenstaande verband houdt of daartoe bevordelijk kan zijn.

Bestuur:

Floris Broekhuizen, voorzitter

G. Keller, secretaris

Julie Boonekamp, bestuurslid

Miriam Krekel, bestuurslid

Meerjaren beleidsplan 2014-2016 (.pdf)

Jaarverslag 2014

Jaarverslag 2015

Jaarverslag 2016

Trefwoorden (Stichting Perceval staat niet achter het gebruik van een deel van onderstaande woorden, maar publiceert ze op deze plek om mensen die zoeken op deze trefwoorden, van dienst te kunnen zijn): depressie, burn out, bipolaire stoornis, angststoornis, angst, eenzaamheid, schizofrenie, psychose, hallucinatie, manie, wanen, waandenkbeelden, waandenken, stemmen horen, ADHD, ADD, OCD, borderline, schizoaffectieve stoornis, autisme, postpartum psychose, postpartum depressie, kraampsychose, persoonlijkheidsstoornis, psychiatrie, psychiatrische, psychische stoornissen, GGD, geestelijke gezondheid, crisis, crisisdienst, acute psychiatrie, psychiatrische kliniek, zelfmoord, suicide, verslaving, verzamelstoornis, stress, straatvrees, smetvrees, stigma, sociale fobie, slapeloosheid, dwang, paniekstoornis, obsessies, narcisme, manisch-depressieve stoornis, kindermishandeling, trauma, PTSS, eetstoornis, dysthyme stoornis, asperger, anorexia, boulimia, achtervolgingswaan, paranoia, privacy, stigma, stigmabestrijding, sanism, saneism, validisme, psycho-sociale beperking, mensen met psychiatrische beperkingen, psychische ingewikkeldheden, mensen met een psychiatrisch label, GGz, geestelijke gezondheidszorg.

4 thoughts on “Over Stichting Perceval

1. Sorry, het lijkt erop alsof jullie je enerzijds volkomen gecommitteerd hebben aan de psychiatrie (subsidie, reisjes, etc.) en anderzijds wel degelijk weten hoe het allemaal wèl zit. Namelijk dat er helemaal niks van deugt (“stoornissenindustrie”). Om dol van te worden nietwaar?

• Hoi Oscar,

Ja, om gek van te worden 🙂 Dit soort tegenstrijdigheden.
      We pretenderen echter niet te weten hoe het zit, maar denken wel dat het anders kan en soms zelfs zou moeten. Wij committeren ons niet aan de psychatrie maar aan hen die daaronder lijden.

Misschien kun je mee doen met de volgende Mad Studies-leesgroep en verder discussiëren over tegenstrijdigheden en wel/niet tegen de stoornissenindustrie te zijn.